Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
203 posty 2317 komentarzy

Społeczeństwo inwestorów

Andrzej Madej - Od urodzenia praktyk przedsiębiorczości.

Sieć dla edukacji

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Zapraszam na II Konferencję blogerów w Krakowie. O edukacji i dla edukacji.

 

 

Dla zaciekawienia, poniżej alfabetyczny zarys wybranych wystąpień i mój projekt deklaracji podsumowującej II Konferencję. Jak to w Krakowie, udział prelegentów i gości bezpłatny.

 

Piotr Jan Bożek, Rewolucja w edukacji: Technologia, Interaktywność, Projekty, Symulacje = TIPS.

Edukacja przyszłości eliminuje tradycyjne klasy, gdyż cały świat staje się jedną klasą.
Edukacja przyszłości to nauka umiejętności i postaw zamiast wiedzy teoretycznej.
 
Piotr Marzec, Doświadczenie – Prawda – Wolność
Motto: „Poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli.” Jan 8,32
 
Obiektywizm rzeczywistości i rządzących nią praw, ludzkiej natury, przyrodzonych potrzeb człowieka, oraz konsekwencje jakie z tego wynikają dla wszelkiej ludzkiej aktywności.
Konieczność rozpoznania prawdy o rzeczywistości dla osiągania zgodnych z naszą wolą celów naszego działania. Konieczność stosowania  tych samych dla wszystkich obszarów rzeczywistości, opartych na doświadczeniu, procedur poznawczych.
Związek między bliskim i dalekim planem poznawczym.
Wartość wszelkich prawdziwych tradycji dla procesu poznawczego. Tradycja jako niezbędny warunek postępu, a nie jego hamulec.
Konsekwencje dla systemu kształcenia powszechnego, wynikające z relacji między doświadczeniem, prawdą, a wolnością.
Program kształcenia dla ucznia, czy uczeń dla programu kształcenia? Jakie są skutki funkcjonowania obecnego systemu kształcenia i jakie powinny być cele systemu kształcenia, w którym podmiotem jest uczeń?
  
Jerzy Wawro, Internet, a kryzys autorytetów - przyczyna czy lekarstwo
Chciałbym poświęcić swoje wystąpienie idei otwartości w nauce i edukacji.
Na przykładzie Moodle pokażę, że nowoczesne technologie to nie tylko zmiana środków komunikacji, ale zmiana filozofii.
 
Postawię tezę, że kryzys szkolnictwa o którym tak wiele się mówi dotyczy głównie nauk humanistycznych i społecznych. Opory wobec nowych technologii nie wynikają tu z braku kompetencji, tylko z tego, że one obnażają marność tego, co uniwersytety mają społeczeństwu do zaoferowania.
Młodzieży nie da się zamknąć w murach uniwersyteckich, tak jak nie da się jej przykuć do telewizorów.
Dlatego marność tego co mają nam do zaoferowania autorytety spowoduje, że nasze społeczeństwo w coraz większym stopniu będzie kształtowane przez treści wyprodukowane poza Polską. Przed erą internetu mieliśmy amerykanizację kultury, co jednak wpływało głównie na modę i sposób bycia. Umiędzynarodowienie i otwartość w edukacji będą miały skutki głębsze - bo kształtują sposób myślenia.
 
W tej sytuacji pojawi się pytanie o to, czy bycie Polakiem w nowoczesnym świecie będzie pozytywną wartością, ułatwiającą orientację w życiu, czy obciążeniem.Od odpowiedzi na to pytanie (udzielanej sobie przez każdego Polaka) zależy, czy Polskość przetrwa.
Moim zdaniem nie przetrwa (choć jeśli nie zdarzy się jakiś polityczny kataklizm, jej agonia rozciągnie się na kilka pokoleń).
 
Lesław Andrzej Wilk
Edukacja dla pracy - w gospodarce opartej na wiedzy.
Motto: Dobro? a jak to czynicie? - czyli - korzystajmy z wiedzy pozostawionej nam przez Wielkiego Polaka Błogosławionego Jana Pawła II.
 
PRZEWIDYWANA EWOLUCJA POJĘCIA PRACY I PRZEWIDYWANA ZMIANA MODELU EDUKACJI Z TYM ZWIĄZANA, JAKO RÓWNOLEGŁE WARUNKI ROZWOJU CYWILIZACYJNEGO ŚWIATA
 
Nowoczesne państwo nie może tkwić w permanentnym błędzie antropologicznym. Wyrwanie się z tej pułapki musi wywołać powrót do właściwego myślenia o osobie ludzkiej i jej potencjale osobowym. Takiemu właśnie widzeniu świata podporządkowana musi zostać edukacja, co ujawnia potrzebę jej spersonalizowania. Właściwie rozumiana potrzeba edukacji, zakodowana w każdym człowieku, jako składowa jego potencjału osobowego, musi wpływać odpowiednio na wykonywaną przez człowieka pracę i ją modelować.
Zauważenie powiązania pomiędzy właściwą edukacją i właściwie wykonywaną pracą, pozwoli na rozwój cywilizacyjny dający możliwość rozwoju każdej osoby ludzkiej. Istniejące na świecie bezrobocie uznać zatem należy za efekt błędu antropologicznego i błąd systemowy tworzący warunki do rozwoju biedy i nowoczesnego niewolnictwa.
 
 
PROJEKT, 
DEKLARACJA PODSUMOWUJĄCA II KONFERENCJĘ BLOGERÓW W KRAKOWIE
 
Blogerzy uczestniczący 6 czerwca 2013 w II Konferencji blogerów w Krakowie „Tylko prawda jest ciekawa”, poświęconej procesom zmian zachodzącym w sposobach uczenia, deklarują współpracę dla wprowadzenia rekomendacji wynikających z doktryny polityki rozwoju wiedzy Personalna edukacja.
 
Cele i zakres współpracy zostanie wypracowany zgodnie z propozycjami przedstawionymi na Konferencji, przez zespół pracujący pod kierownictwem Andrzeja Madeja oraz przedstawiony w formie projektu Krakowskiej strategii współdziałania dla spersonalizowania polskiej edukacji, na stronach internetowych. 
 
Planuje się, że publiczna aklamacja Krakowskiej strategii nastąpi w trakcie obchodów jubileuszu 600 lecia Unii horodelskiej w październiku 2013 roku. 
 
Kraków, 6 czerwca 2013. 

KOMENTARZE

  • Szanowny Autorze co pan na to? toż to pedofilia wprowadzana tylnymi drzwiami.
    MEN chce uczyć dzieci o seksie i zaopatrywaniu się w antykoncepcję. Krucjata Młodych alarmuje, że resort edukacji współorganizował konferencję, na której proponowano m.in., aby 6-latki uczyć o „akceptowalnym seksie”, a dzieci nieco starsze o „komunikowaniu się w celu uprawiania przyjemnego seksu” oraz o zaopatrywaniu się w antykoncepcję. Konferencja dotyczyła prezentacji „standardów edukacji seksualnej w Europie” opracowanych przez Światową Organizację Zdrowia (WHO).

    Do redakcji portalu niezalezna.pl trafiło oświadczenie Krucjaty Młodych, głęboko oburzonej i zaniepokojonej zaangażowaniem Ministerstwa Edukacji Narodowej w konferencję na temat „standardów edukacji seksualnej w Europie”.

    Z treści oświadczenia wynika, że podczas konferencji przedstawiane były treści raczej nie wskazane dla dzieci. Wśród postulowanych zmian w systemie edukacji seksualnej pojawiły się m.in. propozycje edukowania sześciolatków na temat „akceptowalnego seksu”, dziewięcio- i dwunastolatków na temat „komunikowania się w celu uprawiania przyjemnego seksu”, natomiast dzieci w wieku 12-15 lat na temat zaopatrywania się w antykoncepcję. Ponadto według raportu WHO edukacja seksualna dzieci powinna rozpoczynać się jeszcze przed czwartym rokiem życia.

    - Ministerstwo Edukacji Narodowej wpisuje się w szalejącą na Zachodzie rewolucję seksualną, która niszczy niewinność dzieci i młodzieży oraz rozbudza w nich różne dewiacyjne zachowania. Czy urzędnicy resortu edukacji narodowej chcą brać udział w narażaniu dzieci na deprawację i tworzenie klimatu sprzyjającego seksualnemu wykorzystywaniu nieletnich? – czytamy w liście przesłanym przez Krucjatę Młodych do szefowej resortu edukacji Krystyny Szumilas.

    Przedstawiciele Krucjaty Młodych apelują do MEN o jak najszybsze odcięcie się od eksperymentów społecznych, które proponowano na konferencji.
    Autor: pł
    Żródło: niezalezna.pl
  • @Kula Lis 62 15:16:40
    Jestem przeciwny jakiejkolwiek ingerencji Ministerstwa Edukacji Narodowej w procesy formacyjne młodzieży. Jestem za odzyskaniem przez rodziców praw do wychowania, również w okresie zajęć szkolnych.

    Odzyskanie praw oświatowych przez rodziców jest już dziś organizacyjnie możliwe, dzięki cyfrowym ułatwieniom w dostępie do wiedzy. Wymaga to jednak wykorzystania ogromnych możliwości indywidualizowania edukacji dla jej spersonalizowania.

    Celem konferencja jest szukanie sojuszników dla osiągnięcia tego zamierzenia.
  • @Andrzej Madej 15:43:32
    Mamy to samo zdanie. Pzdr!
  • @Kula Lis 62 15:46:08
    Jeszcze trochę i będzie nas MILION.
    Pozdrawiam :)
  • Czy to jest sobór grupy nacisku we własnym interesie ?
    .
    Nie będę krytykował wszystkiego,

    zapytam tylko mojego ulubionego autora i adwersarza,
    Jerzego Wawro,

    zgadzając się z "proroctwem"
    "czy bycie Polakiem w nowoczesnym świecie będzie pozytywną wartością, ułatwiającą orientację w życiu, czy obciążeniem.Od odpowiedzi na to pytanie (udzielanej sobie przez każdego Polaka) zależy, czy Polskość przetrwa. "

    Polacy, zmanierowani propagandą Wolnej Europy, a potem solidaruchowych elit, nie chcą przetrawania polskości. Polskość to obciach, dał nam przykład premier, jak się zachowywać mamy.

    Nie zgadzam się z tezą, iż "Opory wobec nowych technologii wynikają z tego, że one obnażają marność tego, co uniwersytety mają społeczeństwu do zaoferowania. "

    Ale znacznie mniej ważne jest to, co mają do zaoferowania, niż to, jak są skorumpowane.

    Za komuny wstęp na wykłady był wolny. Tak też było w początkach 3RP. A teraz? Dostęp do wykładów w sieci tylko dla studentów. Wszyscy opłacamy te wykłady z naszych podatków. Ale dostępu do nich nie mamy. Wykłady są po polsku. Normalna logika wskazuje, że są one chronione certyfikatymi przed tymi, którzy je opłacają.

    Polska to kraj złodziei. I nikt się nie krępuje, że kradnie.
  • @interesariusz z PL 17:53:20
    Odpowiedź gospodarza bloga do tytułu komentarza.
    Spotkanie ma charakter otwarty, zapraszam każdego tak na spotkanie jak i do udziału w debacie. Podobnie jak rok temu. Zatem terminu "sobór" całkowicie tu nie pasuje.
    Co do moich interesów i celów, to staram się wyjawiać najlepiej jak potrafię.
  • @Kula Lis 62 15:16:40
    Nie jest tak do końca.

    Zamysł jest bardziej szatański:

    - z jednej strony państwo zaostrza walkę z seksizmem i pedofilią
    - z drugiej strony państwo wychowuje ludzi na seksoholików

    Czyż jest lepszy sposób na zapanowanie nad ludźmi, jak uczynienie z nich "urodzonych przestępców", a potem szantażować ich, że cokolwiek zrobią z tego, czego się wyuczyli, to mogą pójść do wieloletniego więzienia.

    Podobna dziwna schizofrenia obowiązuje w relacji: zgoda na mordowanie dzieci nienarodzonych oraz niezgoda na hodowanie kurcząt w "niehumanitarnych warunkach" ...

    To wszystko, wbrew pozorom, jest LOGICZNE ...

    Mamy dwa wyjścia:
    - poddać się i zasłużyć na swój los
    - walczyć aż do CAŁKOWITEGO ZNISZCZENIA WROGA ...

    TERTIUM !!! NON !!! DATUR !!!
  • @Ultima Thule 19:15:40
    Walcz albo giń! tylko taka opcja. Pzdr!
  • @Ultima Thule 19:15:40
    ... jak pisze nawrócona z lewactwa na katolicyzm, znana i ceniona w Europie (m.in. dzięki książce "Die globale sexualle Revolution") niemiecka socjolog Gabriele Kuby: "tzw. genderrewolucja to w prostej linii zawoalowane dziedzictwo ideologi marksistowskiej, nie mniej od niej zbrodnicze i szkodliwe jeszcze bardziej, bo atakujące ze strony najmniej - jak się niektórym wydaje - upolitycznionej!".
    ... Sukcesu lewackiej genderrewolucji na Zachodzie, słusznie należy więc upatrywać w ich agresywnej propagandzie ateizacji społeczeństwa - poprzez jego permanentną seksualizację. Jest faktem, że na tej drodze, którą szatan brukuje przecież upadłymi wartościami, udało się lewakom zdominować nie tylko media i edukację, ale i rządy wielu zachodnich krajów, przede wszystkim zaś instytucje międzynarodowe, takie jak Unia Europejska i ONZ, które atakują świat swoimi pozbawionymi już logicznej argumentacji i jakiejkolwiek refleksji - tzw. "cywilizacyjnymi standardami"!
    No cóż... Niestety, owa nihilistyczna zaraza szybko dotarła także i do katolickiej Polski, głównie dzięki postawie (czyt. interesom) POstpolitycznych graczy, a w szczególności domniemanej synekurze w Brukseli ich lidera - GOLD premiera Donalda Tuska, który bez żadnego problemu mógłby przecież ukrócić organizację różnego rodzaju lewackich konferencji - wspieranych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej! No, ale GOLD premier widocznie "nie zdaje" sobie sprawy z tego, że genderrewolucyjna edukacja demoralizuje przede wszystkim dzieci i młodzież! Demoralizuje - jako, że współcześni lewaccy demiurgowie - podobnie jak kiedyś bolszewicy przywłaszczali sobie gospodarkę, aktualnie chcą przywłaszczyć sobie całe młode pokolenie, bowiem to jest ich nowy "proletariat", czyli przyszły (w domniemaniu) elektorat, budujący im na nowo "nowy wspaniały świat".
  • @Andrzej Madej 18:34:15
    Ciekawe tematy, szkoda, że nikt nie interesuje się błędem wpisanym w naszą konstytucję, o równowadze trój-władzy. Wiadomo liczba nieparzysta jest niepodzielna i patologię takiej równowagi trzeba naprawić. Czy organizator mógłby wyjaśnić honorową sprawę oszukiwania Polaków na wysokich urzędach? Jak jest błąd to jaki jest sens edukować z błędem.
  • @goodness 20:51:05
    Ja podjąłem dylematy wyzwań modernizacji edukacji, widząc jako ekonomista skutki rewolucji komunikacyjnej dla gospodarowania.
    Jeżeli widzi Pan wagę innych źródeł przemian ustrojowych, proszę podjąć inicjatywę organizacyjną.
  • @interesariusz z PL 17:53:20
    Problem wolnych wykładów w sieci ma banalnie proste rozwiązanie. Upublicznienie ich wymaga bardziej starannego opracowania.
    Nawet niekoniecznie merytorycznego. Trzeba bardziej zadbać o estetykę. Często e-learning jest jedynie uzupełnieniem normalnych wykładów i sam w sobie jest zbyt ubogi.
    Wykładowcy korzystają nie tylko z oryginalnych, własnych opracowań. Nie jest to nic nagannego, bo jeśli ktoś to zrobił lepiej od nas i udostępnił....
    Ale opublikowanie tego pod własnym nazwiskiem wymagałoby starannego zaznaczenia wszystkich cytatów, a czasem uzyskania zgody (co innego użycie do własnych celów, a co innego powielenie).
  • @Andrzej Madej 22:27:22
    Proszę jawnie nie popełniać grzechu zaniechania. Ja robię, co potrafię, aby błąd z liczbą "3" w równowadze mojej Ojczyzny został szybko naprawiony. Omijanie prawdy przez Pana o błędzie trójki w równowadze fundamentu państwa i przez grono pedagogów - opowiadających bajki o modernizacji edukacji, jest jawną dywersją. Tak jak brak udzielenia pomocy lub, świadome robienie dziury w dnie okrętu, który chce się zatopić. Po drugiej wojnie pedagogom przekłamywanie historii i ograniczanie nauki nie przeszkadzało w wygodnym życiu. Ja patrzę z uporządkowanego technicznego punktu widzenia i zapewniam panów pedagogów, że rewolucja komunikacyjna w takim bałaganie może być bardzo niebezpieczna ekonomicznie dla Polaków. Chyba już jest po rewolucji komunikacyjnej, bo przemysłu już nie mamy.
  • @goodness 13:33:30
    Zaręczam, że dzięki mojemu blogowi i Pana wpisowi wszyscy prelegenci Konferencji będą mogli poznać przedstawiony dylemat "błędu trójki". Jak już napisałem nie podejmę się poszerzenia Konferencji o zagadnienia nowe, choćby najważniejsze dla pomyślności naszej Ojczyzny, bo to by było sprzeczne z już dokonanymi ustaleniami. Raz jeszcze zachęcam do samodzielnej inicjatywy.
    A co do pochopności pedagogów w zakłamywaniu historii w powojennej Polsce, to zaręczam doświadczeniem, że krzywdzi Pan bardzo wiele osób.
  • @Andrzej Madej 14:38:24
    Typowa dzisiaj urzędnicza odpowiedź zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, nie mogę łamać przepisów obowiązujących itd. (zapominają dodać nieludzkich przepisów).Więc, działam „Polska Demokracja Kwantowa”. Dzięki za pouczenie o krzywdzeniu pedagogów. Jak wolny kraj to nie są winni zdrady narodu, skoro nie wyrazili sprzeciwu ograniczenia matematyki na egzaminach maturalnych ponad 10 lat? Teraz i na NE można czytać więcej o rozwoju dyskryminacji w sądach. Pytam się, jaka etyka pozwala na udawanie, że błędu nie ma? W każdym razie najprostsze urządzenie, jako przedmiot nie działa bez prawdziwej równowagi i nasza wymiana informacji byłaby niemożliwa. Taka tolerancja błędu równowagi (3) oddala nas od bycia podmiotem, daleko za granicę przedmiotu. Po co „nie przedmiotom” edukacja? Pierwiastkom wystarczy sprawnie działająca waga tylko do ważenia złota? Syndrom Króla Midasa. Władca poprosił, aby każda rzecz, której dotknie, zamieniała się w złoto. Liczę na sprawną Sieć dla edukacji:)

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031